پی نمایی چیست، ما که هستیم؟

   هنر کمیک استریپ، یا امروزه شایسته تر است بگوییم صنعت کمیک، حالا جایگاه خود را در میان رسانه ها تصویری و حتی میان هنرهای تجسمی بازپس گرفته است. فیلم ها کمیک بوکی سینمای آمریکا را قبضه کرده و منبع الهام آنها، یعنی کمیک بوک هایی مانند تن تن، سالهاست قلوب بسیاری را تسخیر کرده!

در این میان، کمیک خود را از پوسته عامه پسند ابرقهرمان ها نیز کم کم بیرون کشیده و پژوهش های جدی تری درباره ی آنچه که کمیک هست و آنچه که می تواند باشد صورت گرفته. امروزه کمیک دیگر صرفن رسانه ای برای قدرت نمایی آمریکا در قالب کاپیتان آمریکا نیست_ هر چند هنوز این اولویت اول سیاست های کمیک های ابرقهرمانی است_ اما، هنرمندانی چند به مقولاتی مانند انتزاع، فرم، سبک، پیام و فلسفه فکر می کنند، و این یعنی کمیک دیگر صرفن وسیله ای برای سرگرمی نیست.

تیم پی نمایی( واژه ی معادل کمیک استریپ که به نظر ما زیبا در معنا نشسته) قصد دارد برای شروع فعالیت های خود، فرآیند تولید یک پی نمایی را تجربه کند و پا را از یک رسانه ی صرف فراتر بگذارد. برای انجام این مهم، ما به سراغ شما آمده ایم تا اولین قدم برای تولید پی نمایی را با هم برداریم، یعنی:  داشتن یک داستان خوب!


مسابقه ی داستان نویسی

  بسیج دانشجویی پردیس هنرهای زیبا، قصد دارد شما را در تولید کمیک استریپ با موضوع پیاده_ روی اربعین سهیم کنند. به همین منظور این نهاد با همکاری سایت پی نمایی  مسابقه ی داستان نویسی با رویکرد تولید محتوای تصویری( کمیک) و موضوع پیاده روی اربعین را برگزار می کند.



نحوه ارسال آثار

  نوشته های خود را، با هر سبک، شکل یا قالب نوشتاری و بدون محدودیت صفحه و یا تعداد کلمات برای ما ارسال کنید!

نوشته ی شما می تواند حتی یادداشت های روزانه ی شما از این سفر معنوی باشد. می توانید داستان خودتان را بنویسید و یا داستان شخصیتی که در ذهن تان ساخته و پرداخته اید. 

نوشته ی شما میتواند ارجاعات تصویری( فیلم، عکس و یا حتی طراحی) داشته باشد، بنابراین می توانید این تصاویر را همراه با فایل نوشته خود یا در خود فایل ضمیمه کرده و برای ما ارسال کنید.


نوشته های خود را به صورت فایل pdf 

به ایمیل ما: peynamaee@gmail.com 

ارسال کنید.

فایل word زیر را دانلود کرده و بعد از تکمیل آن، آن را در اولین صفحه از نوشته ی خود قرار دهید. 

فایل های بدون سربرگ در مسابقه شرکت داده نمی شوند.


سربرگ


مهلت ارسال آثار تا پایان آذرماه 1395 می باشد.



خواندن مطالب زیر ممکن است به شما کمک کند:

  جدای از خود کتاب های کمیک، کتاب های کمی درباره ی کمیک نوشته شده و بسیار کمتر از آن ترجمه شده و در ایران موجود است.

کتاب های زیر منابعی است که میتوانید در آن ها راجب این هنر / صنعت بیشتر چیز بدانید